איך ליצור מסמך אפיון טכני

איך ליצור מסמך אפיון טכני

הנחיות הכנה לסטארטאפים בתחום ההייטק

אתם לא בטוחים איך אפשר לקבל הצעת מחיר ממוקדת לסטארט אפ שלכם?

מדריך האפיון הטכני הבא ינחה אתכם. בעזרתו תבינו כיצד להסביר את הדרישות שלכם לתוכנה ולקבל את ההצעה המתאימה ביותר מחברות הפיתוח.

למה אתם צריכים את המסמך הזה?

אפיון טכני (PRD) הוא מסמך המפרט את הדרישות והתנאים לפיתוח המוצר, התוכנה או השירות הדיגיטלי שלכם. זו משימה טכנית פשוטה שתאפשר לכם לקבל הצעה על פי לוח זמנים, תקציב, שיתופי פעולה ויעדים.

מבנה מסמך אפיון טכני - הנתונים שחובה לציין:

* מידע כללי על החברה שלכם: חובה לציין אותו גם אם העסק רק בתחילת דרכו ועוד אין לכם בריף. ניתן להיעזר במידע מחברות מתחרות. כתבו אודות קצרים עם שם החברה, תחומי הפעילות, המוצרים והשירותים העיקריים, והציבו סדרי עדיפויות לפיתוח עסקי. אלו יספיקו ליצירת הבריף הראשוני.

* אריזה שיווקית לתוכנה: כדי להבין כיצד לפתח את התוכנה או השירות, עליכם להבין מדוע הדבר נעשה. תארו את המטרות, היעדים, הפתרונות ומצב הפיתוח כרגע.

אם ברצונכם לשתף פעולה עם חברה המאפשרת גישה למוצר, עליכם לספק ניתוח נתונים מפורט. זה יאפשר לייצר רעיונות משותפים ולחפש פתרונות עתידיים.

* דרישות טכניות של התוכנה: ככל שתתארו את התנאים ליישום בצורה הטכנית המדויקת ביותר, כך הזמן והטווח הכספי יהיו מתואמים יותר בהצעת המחיר. 

כדי לקבל את ההצעה מבית תוכנה, כתבו את הנקודות הבאות באופן מפורט ככל האפשר:

- תנאים להדמיה וויזואלית: דרישות לעיצוב, ערכת צבעים, מאפייני המשתמשים בתוכנה או האפליקציה.

- מרכיבים פונקציונאליים שמצריכים פתרון: במסמך זה תתארו אילו פונקציות חייבות להיות מיושמות במוצר, אילו אלמנטים אתם חייבים ואילו דרישות יש לאלמנטים האלו.

- המרכיב הטכני של הפרויקט: המאפיין הדומיננטי ביותר הוא קיבוץ טכנולוגיות הסטארטאפ. בין אם אלה יהיו חבילות מוכנות מראש או בכתיבה מאפס, בין אם יש ליצור את מבנה המוצרים באופן עצמאי ובין אם ישנם מקורות פתוחים לפיתוח. חשוב לציין לא רק באילו טכנולוגיות תרצו להשתמש, אלא גם באילו יעשה שימוש בעתיד.

- התקציב של הפרויקט: לכל סטארטאפ יש מגבלת תקציב הנקבעת מראש. ציון מסגרת התקציב תאפשר לכם לקבל הצעות מחיר מחברות המסוגלות לממש את המוצר שלכם בהתאם למגבלות התקציב שלכם. דבר זה יחסוך מכם את הזמן שבבחינת חברות אשר אינן תואמות את מסגרת התקציב שלכם.

- לוח זמנים ומגבלות: צריכים להתחיל לעבוד על המוצר באופן מיידי ולהוציא אותו לפועל בגרסת בטא תוך 3 חודשים? חשוב שהקבלן המבצע ידע על כך טרם תחילת העבודה. אנו ממליצים לציין באיזו תדירות תרצו לקבל את הדוחות ובאילו שלבים תרצו להיות מעודכנים כדי לעקוב אחר ההתקדמות.

- תנאים לעבודה המשותפת: ספרו לנו על פי אילו קריטריונים תבחרו את החברה לפיתוח התוכנה, אופן התשלום וכיצד אתם רואים את המוצר המוגמר. מומלץ לציין מראש את תנאי החוזה, חריגות, התחייבויות והאחריות משני הצדדים.

אלו הנקודות העיקריות שאנו ב-BeomyTech ממליצים לפעול על פיהן על מנת ליצור את מסמך הדרישות שלכם לפרויקט - כדי שנוכל לתת לכם את ההצעה הטובה ביותר.

אם כבר יש ברשותכם מסמך אפיון טכני מוכן, נשמח לקבל אותו ולתת לכם את הצעתנו. צרו קשר עם BeomyTech לייעוץ והתחלת הפרויקט שלכם כבר עכשיו!

שתף
  • Share

מאמרים אחרונים

עיצוב גרפי
25.02.2024
עיצוב גרפי

בעולם שבו התחרות על תשומת לב הקהל הולכת ומתגברת, החשיבות של עיצוב גרפי איכותי ומקצועי אינה יכולה להישכח. עיצוב גרפי אינו רק עניין של יצירתיות; הוא כלי עסקי חזק המשפיע על התפיסה, ההכרה וההצלחה של מותגים בשוק התחרותי. ב-BeomyTech, אנו מבינים את הכוח העצום הטמון בעיצוב גרפי מקצועי ואיך הוא יכול לשנות את "התמונה העיסקית" […]

להמשך קריאה
פיתוח אתרים
22.08.2023
פיתוח אתרים

בעידן דיגיטלי ובהיסטוריה של הטכנולוגיה, האתר הוא הדלת הקדמית של כל ארגון, עסק או חברה. ביאומיטק, חברה מובילה בתחום המיקור החוץ של מתכנתים ומעצבים, מבינה את החשיבות של אתר המותאם אישית, אפקטיבי ומודרני. במאמר זה, נסקור את המרכיבים המרכזיים של פיתוח אתרים והיתרונות שבעבודה עם חברה מקצועית כמו ביאומיטק. פיתוח אתרים: לא רק קוד אלא […]

להמשך קריאה
פיתוח אפליקציה לאנדרואיד
30.07.2023
פיתוח אפליקציה לאנדרואיד

העולם של הטכנולוגיה מתקדם בצורה מהירה ובלתי מנותקת, ובחזית החדשנות עומד פיתוח אפליקציות אנדרואיד. משנתה שבה הוצג האנדרואיד לראשונה, השוק עבר שינויים משמעותיים. ב-ביאומיטק, אנו חלק מהשינוי זה, כשאנו מציעים פתרונות מתקדמים לפיתוח אפליקציות אנדרואיד, ואף מעבר. החדשנות באנדרואיד האנדרואיד הוא מערכת הפעלה שנמצאת בבסיס המובייל המודרני. מגוון האפליקציות הזמינות, המשתמשים הרחבים והגמישות של המערכת, […]

להמשך קריאה

בואו נעבוד יחד

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    * בשליחת הפרטים הנני מאשר/ת לחברה ליצור עימי קשר ולשלוח אליי מידע ופרסומים

    איזה כיף, קיבלנו את הפרטים, נחזור אליכם בהקדם!

    התקשרו עכשיו לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

    073-7788553
    Photo
    דילוג לתוכן