פרויקט בתשלום קבוע או עבודה לפי שעות: מה מתאים לכם יותר?

אז החלטתם להוציא לפועל את הפרויקט שתמיד רציתם לעבוד עליו. אבל, כשרוצים להבין את עלות העבודה, הכל מסתכם בשאלה אחת: "תשלום קבוע או לפי שעה?". מדוע זה חשוב, ועל מה בכלל משפיע אופן חישוב תקציב הפיתוח?

תוצאות הערכת שוק שירותי ה-IT מראות שהתקציב הממוצע שהשקיעו חברות סטארט-אפ בפיתוח בשנת 2019 הוא 42,000$: פרויקטים עם תשלום קבוע עולים בדרך כלל בין 23,000$ ל-61,000$, כאשר המחיר לפי שעה למומחים ברמת middle וסיניור נע בין 29 ל-43 דולר. אם המספר הראשון יכול להפחיד מעט חברות צעירות ברושם הראשוני, הרי שהשני נראה אופטימי במבט ראשון. אבל, זה רק נראה כך.

תשלום לפי שעה: למי, מתי, איפה?

הבחירה בתשלום לפי שעה מוצדקת אם יש לכם כרגע מאגר עבודה ספציפי מפורט מאוד, או להפך, אין תמונה מלאה של הפרויקט בפירוט. יחד עם זאת, היתרון המרכזי של טופס התקצוב הוא היכולת לבצע שינויים במוצר המוגמר בכל זמן נתון.

אך אמצעי תשלום זה מוגבל בכמה נקודות חשובות:

לא ניתן להעריך את כל השירותים על בסיס תעריף שעתי.

עבור עבודות משולבות או פריסה למספר תחומים, תשלום לפי שעה הוא בחירה מצוינת, מכיוון שהתוצאה ידועה מראש. עבור עיצוב, למשל, תשלום לפי שעה אינו הפתרון הטוב ביותר. אחרי הכל, ספר מותג שפותח תוך שעה יהיה שונה במידה ניכרת מזה שפותח לפחות כשבוע.

אתם יכולים לחשב את שעות העבודה לשלבים בודדים בפרויקט, אבל בשביל כל העבודה יחד, זה בלתי אפשרי.

פרויקטים הגובלים רק ברעיון, ללא ציון ניואנסים טכניים, מיושמים באופן מושלם בשלבים על בסיס שעתי. וכאן תוכלו לקבל הצעות חדשות, רעיונות והערות שלב אחר שלב תמורת 35 דולר לשעה בממוצע. אך כמה שיפורים כאלה ניתן לבצע לפני ההפצה, ומתי נכון לתכנן זאת?

התוצאה הסופית תלויה במחיר.

רעיון מבריק, גישה חדשנית וכל שאר המאפיינים של עסק מצליח יכולים לדעוך ברקע כאשר אינכם יודעים את הסכום המדויק של הפרויקט, במיוחד אם אתם צריכים לגייס כספים מבחוץ.

בגלל זה בעלי עסקים צריכים להיות מוכנים לאחד משני מצבים. או שסכום הפרויקט יכול לעלות באופן אקספוננציאלי אם הכל נעשה באופן מקצועי - או שתקציב המוצר יהיה רחוק מהמתוכנן.

תשלום קבוע כללי או לא - זאת השאלה

כשמדובר בתשלום קבוע עבור פרויקט, ההנחה היא כי כל העבודות יבוצעו עבור תקציב וסכום ספציפיים. אבל נקודה חשובה עדיין נשארת פתוחה - איכות הפרויקט.

ההבדלים העיקריים של אמצעי תשלום קבוע:

חוזה, איכות ועלות. ליישם את כל הפרויקט בהתבסס על שפת התכנות המושלמת עם תאריך היעד "להיום", באיכות מעולה במחיר זול זה כמו לזכות בגביע האליפות. על הלקוח להבין כי ניתן לשלב רק שניים מהקריטריונים המפורטים בפרויקט אחד.

וכעת לתשובה. תשלום קבוע, משמע, רשימת עבודה קבועה. אם במהלך תהליך הפיתוח בעל העסק ירצה לבצע פונקציות, דרישות או שינויים נוספים בפרויקט, כל עבודה כזו תדרוש יותר זמן ותדרוש הקדשת תקציבים לעבודתם של המומחים.

חוסר שליטה בתהליך

בעלות קבועה, התשלום מתבצע עבור התוצאה הסופית. למרות שדוח"ות ביניים נכללים במסגרת שיתוף הפעולה, זה לא נותן לכם שליטה מוחלטת בתהליך יישום ההחלטות. על הלקוח להתכונן לכך ששלבים או עבודה מסוימים לא יושלמו בדיוק כפי שדמיין, גם אם הדבר אינו משפיע על התוצאה הסופית.

אז איזה סוג תשלום לבחור עבור הפרויקט?

אם אתם מתמקדים באיכות ללא תקציב ומגבלות זמן, תנו עדיפות למודל המבוסס לפי שעה. במקרה זה תוכלו לשלוט בפרויקט באופן מלא ותמיד להוסיף שינויים בזמן שיכול להשפיע באופן משמעותי על התוצאה הסופית. צורת תקצוב זו מושלמת לפרויקטים חדשניים, אך גישה לפי תבנית עלולה להוביל לשגיאות. בדרך כלל מדובר בשירותי רשת מורכבים, מערכות ופרויקטים עם ליבה יצירתית.

אם כבר חשבתם על המוצר שלכם עד לפרטים הקטנים, אתם בטוחים שאין צורך בתוספות, ובמקביל יש לכם את הזמן או המגבלות הכספיות - הבחירה שלכם תהיה תשלום פרויקט קבוע. טופס זה מתאים לחבילות קבועות מראש עם קבוצה אופיינית של פונקציונליות ואלמנטים. אתרי אינטרנט, פרויקטים של אינטגרציה ואוטומציה עם הערכת תוצאות מיושמים על בסיס פרויקטים.

כבר בחרתם? שלחו לנו טופס אפיון טכני ואנחנו ניתן לפרויקט שלכם הערכת זמן ועלות תוך 24 שעות!

דילוג לתוכן